Grooveshark – Min nye samarbejdspartner

Et absolut must når jeg sidder og redigerer billeder for mine kunder er musik! Jeg har fundet ud af, at jeg rent faktisk arbejder langt hurtigere og meget mere koncentreret når jeg hører musik, end når jeg ikke gør. Når jeg en sjælden gang i mellem glemmer at tænde for musikken, så kan jeg ofte tage mig selv i at gå fuldstændig i stå og næsten falde i staver, lave en masse overspringshandlinger og ikke rigtigt få noget fra hånden. Spild af tid!

Indtil nu har jeg udelukkende brugt iTunes som min afspiller, og har kun spillet de sange jeg rent faktisk har på min pc. Og det er for så vidt også helt fint. På den måde spiller jeg jo kun det musik jeg synes så godt om, at jeg rent faktisk har besluttet at købe det på et tidspunkt. På den anden side er den måde at høre musik på også utroligt kedelig og forudsigelig, jeg oplever intet nyt og det er ikke specielt inspirerende.

Når jeg en sjælden gang i mellem finder nye numre er det som oftest helt tilfældigt, eller hvis nogle venner poster et link til et nummer på youtube på deres facebook. Jeg hører stort set aldrig radio og ser hverken MTV eller Voice TV. Jeg orker ikke at høre på al den snak i radioen, og at se MTV’s meningsløse serier om Hulk Hogan eller The Hills er jo helt håbløst (nu bliver jeg sikkert slagtet af alle de kvindelige fans af netop sidstnævnte serie).

Men nu har jeg fundet en fantastisk løsning! Intet mindre! En måde hvorpå jeg kan lytte til en masse fed musik uden snak. En gave fra oven – simpelthen! Og den vil jeg naturligvis dele med alle jer andre der har det på samme måde som mig, eller som bare trænger til noget forandring og inspiration. 🙂

Allerede det aller første nummer jeg spillede på min nye bedste ven var et nummer jeg faldt pladask for, og har da også hørt det 4 – 5 gange alene i dag. Artisten er “Owl City” og nummeret hedder “Fireflies”. Konge nummer!

Nå… Tilbage til hvad det dette indlæg handler om. Tjenesten der kan forandre dit liv (eller måske bare din arbejdsdag) totalt! Din nye samarbejdspartner i det musikalske univers! Må jeg præsentere: GROOVESHARK! Ta daaaaaaa!! Eller måske knapt så meget “ta daaa” eftersom overskriften på dette indlæg var netop Grooveshark, men alligevel. Et lille “ta da” er da på sin plads. 🙂

Grooveshark tilbyder det meste nye musik. Ingen snak. Det kræver ikke medlemsskab. Det er gratis. Du kan lave playlister og dele dem med andre medlemmer. Du kan spille forskellige pre-definerede playlister som f.eks. “Popular” eller “Recent”. Du kan hoppe til numre som du vil. Du kan spole i numrene. Søge på kunster. Søge på titel. Mulighederne er nærmest uendelige. Grooveshark er en online jukebox!

Ja, jeg ved godt at der findes lign. tjenester, og det har der gjort i nogle år. Dem har jeg også prøvet, men er hurtigt blevet træt af dem af forskellige årsager. Men Grooveshark er helt sikkert et godt bud på min faste musikleverandør – især når jeg arbejder, men kan jo lige så nemt bruges til festen på lørdag. Det er op til dig. 🙂

Nu vil jeg tilbage til arbejdet og lytte til “Fireflies” baaaaaare liiiige én gang til! Rigtig god weekend til dig og dine nærmeste, og tusind tak fordi du endnu engang læste med. 🙂

Du finder Grooveshark her: www.grooveshark.com

TEASER: Mit næste indlæg kommer til at handle om mit shoot med Yepha (fra UFO YEPHA), Alexander Brown og Morten Hampenberg. Jeg afslører blandt andet lyssætningen bag det billede der er blevet brugt på coveret til deres nye single “Skub til taget”, der pt. ligger nummer 2 på den officielle danske DANCECHART.

Del dette indlæg på Facebook

Skriv et svar

