Danmarks Radio, P5000 – Et shoot jeg aldrig glemmer!

Mandag i sidste uge startede med et shoot for Danmarks Radio. Jeg var blevet booket til at skyde nye billeder af værterne for P5000 – Anders Stjernholm, Anders Bonde, Morten Breum og Mascha Vang – samt nogle ekstra pressebilleder af Mascha. Jeg er ikke det store morgenmenneske, men måtte den dag stå op kl. 8.15. AD FOR HEL….!! Men op kom jeg, fik pakket al mit udstyr, og ventede på at blive hentet. Min gode ven Allan W. Jensen havde lovet af komme forbi og hjælpe mig med at køre fotoudstyret ud til DR, da min sædvanlige assistent Phillip Drago var optaget af stuidet på Fyns Kunstakademi. Utrolig elskværdigt af Allan i øvrigt. Tak Allan! 🙂

Jeg blev mødt af P5000’s venlige praktikant (en smuk ung pige som jeg desværre og meget skamfuldt må indrømme jeg har glemt navnet på – UNDSKYLD!!), som viste mig ned til Studie 12, hvor jeg skulle skyde hele dagen. Med hjælp fra Allan fik jeg stillet udstyret op, og med en times forsinkelse var også de 4 værter klar til at posere foran kameraet. Der var dømt styling, make-up og rekvisitter for alle pengene! Og det var en sand fornøjelse af skyde så professionelle mennesker! Intet var overladt til tilfældighederne. Spot on! Mange tror desværre at en god fotograf og et par timer i Photoshop er nok til at lave fede billeder, men intet kunne være mindre sandt. Make-up og styling er UTROLIGT vigtigt for at et billede skal fungere optimalt, og det havde de i den grad forstået på P5000! Respekt!

Efter gruppebilledet og portrætter af de 4 værter hver for sig, var det blevet tid til nissepigebilleder af Mascha og praktikanten. ÅÅhh jo! De to hoppede i hotte nissekostumer, og så blev der ellers skudt løs. Billederne skulle bruges til kravlenisser. Fremragende idé! Jeg tror endda at billederne kommer til at ligge på dr.dk/p5000 til fri afbenyttelse, så hold øje med sitet i løbet af december. Det må I simpelthen ikke gå glip af! Pigerne gjorde det SÅ godt! 🙂

MEN MEN MEN – midt i shootet med de to nissepiger lød der pludseligt en ekstremt høj og skinger tone! Det var brandalarmen. Det var tid til evakueringsøvelse, og der var ikke noget at gøre. Jeg og pigerne måtte straks forlade studiet, og samle os ude i foyeren. Det gjorde nu ikke mig det helt store, men jeg tror ikke umiddelbart at pigerne syntes det var særligt morsomt at skulle samles med SAMTLIGE kollegaer fra DR, mens de selv var iført nissekostumer. 😉 Tror nu også at de fleste fik sig en lille indvendig griner da de så de to i fuld make-up og nissetøj. 🙂 Hvad har deres kollegaer ikke tænkt?? Mascha og praktikanten tog det dog i stiv arm, og underholdte lystigt folkemassen. 🙂

Efter juleshootet var det tid til Maschas soloshoot. Jeg kan desværre ikke afsløre så meget mere, da det endnu ikke er offentliggjort hvad billederne skal bruges til. Men endnu engang havde Mascha gjort det fremragende mht. kostume og make-up. Jeg skal nok smide et link samt billeder af shootet når jeg får et OK fra Danmarks Radio. 🙂

Ærgerligt efterspil! Få timer efter mit shoot med P5000 blev Anders Bonde overfaldet, kidnappet, gennemtæsket og smidt i Hvidovre havn. Umiddelbart var denne forfærdelige gerning helt umotiveret, men det viste sig nogle dage senere, at det var mere planlagt end som så. Enden på historien blev, at Anders Bonde opsagde sin stilling hos DR, og dermed heller ikke længere er vært på P5000. Det resulterer jo så samtidigt i, at de billeder jeg tog af dem samlet, nok ikke bliver brugt – desværre! 😦 Men nu må vi se om noget af det kan reddes…

Du kan læse hele historien om Anders Bonde her: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1261903.ece

Endnu engang skal du, kære læser, have stor stor tak fordi du gad at sætte et par minutter af til at læse min blog. Håber at se dig igen næste gang jeg opdaterer med historier fra mit, til tider, underlige liv. 🙂

Del dette indlæg på Facebook

2 responses to “Danmarks Radio, P5000 – Et shoot jeg aldrig glemmer!

  1. Sig da lige til næste gang du kommer forbi DR 😉

Skriv et svar

