FUCK IKEA – Men husk at bruge gummi!

Om jeg hader IKEA? Næh… Egentlig ikke. Jeg har altid haft et udemærket forhold til det svenske moderfirma, og kan vist heller ikke frasige mig at have en enkelt bordskåner eller grydeske fra saml-selv-giganten. Men ja, indrømmet – efter 15 minutter i de klaustrofobiske gange der er sindrigt indrettet som placebo labyrinter, er jeg på nippet til at græde, og har kun én tanke i hovedet, at komme hurtigst muligt ud! Jeg begynder typisk at svede, og bliver ekstremt irritabel! Men nej, det er ikke det dette indlæg handler om.

“FUCK IKEA”-fotoet går ud på, at du ikke skal lade materielle ting, eller jagten på dem, styre dit liv. Pæne ting er dejlige at omgive sig med, og et hyggeligt hjem er en vigtig base at ha’ når du skal koble af efter en travl dag. Men det er i mine øjne ikke ensbetydende med, at du skal knokle dig halvt ihjel og negligere dem du elsker, for at få de helt rigtige Philippe Starck lamper, den helt rigtige Barcelona stol, det rigtige åbne samtale køkken osv osv… For der er absolut ingen ægte værdi i disse ting.

Den ægte værdi finder du i de personer du omgiver dig med! Intet jeg har kunnet købe for penge har nogensinde fået mig til at smile som mine bedste venner kan – selv når jeg er allerlængst nede. Intet nyt kamera jeg har købt har kunnet give mig sommerfugle maven som kysset fra en forelskelse. Og ingen bil jeg nogensinde har kørt har givet mig samme kick som en morgenquicky med en fantastisk kvinde!

Min pointe er blot, at hvis du leder efter lykken bag et skrivebord med en høj løn, så leder du forgæves, og du vil i værste fald ende som fyren på billedet. I et luksusbadeværelse på et lækkert hotel – alene, forladt og tom. Åben dine øjne og kig dig omkring. Du har garanteret en masse mennesker der holder af dig, og det er blandt dem du vil finde vejen til et evigt smil på læben.

Nej, jeg er bestemt ikke nogen selvhjælpsguru – ikke i nærheden af faktisk. Og jeg siger heller ikke at du fremover skal lave dine julegaver af ler og træ du finder i skoven. Men jeg er dog alligevel sikker på, at hvis dit fokus er på dem du omgiver dig med, og ikke på størrelsen af din bankbog, så vil du ende som et lykkeligere menneske. For er det ikke meningen med livet? At når den tid kommer hvor vi rammer vores livs efterår, og vi skal videre til Nirvana, at vi så smutter med det største smil på læben? Det tror jeg, og sådan lever jeg mit liv.

Som altid skal der lyde et stort tak fordi du gad at læse med! Det gør det at skrive en blog en del sjovere! 😉

Billedet er i øvrigt skudt på Hotel FRONT i København. Stor tak til Tanja der var sød at låne os suiten i sidste øjeblik. Jeg har efterhånden skudt på en del hoteller rundt omkring i Kbh, og uden på nogen måde at forklejne de andres gæstfrihed, så var Tanja og hendes personale helt i verdensklasse!

FUCK IKEA

Del dette indlæg på Facebook

One response to “FUCK IKEA – Men husk at bruge gummi!

  1. Lækkert indlæg mis……..hm, Barcelona stol?! 😉

Skriv et svar

