Sidney Lee – Mit shoot med Danmarks mest omdiskuterede personlighed!

Meget kan der siges om Sidney Lee, og meget er der i DEN grad blevet sagt, skrevet og RÅBT OP omkring den kære Mr. Lee. Men hvad ved folk dybest set om personen Sidney? Ja ja, de fleste har vel set ham smøre sig ind i selvbruner, åbne en flaske Cult Shaker og tilberede en omgang mikromad til sin date, men er det nok til at dømme person ude eller inde? Og hvor meget var skuespil for at få medieomtale, og hvor meget var den ægte vare?

Jeg var selv i tvivl tilbage i februar/marts måned 2009, da Sidney Lee hysteriet så småt tog sine første vaklende skridt. Men én ting var jeg absolut ikke i tvivl om! Og det var at den mand havde sindssygt meget potentiale til at blive en medieomtale-sluger i en sådan grad, at Danmark næppe vil opleve det igen med en privatperson. Vel at mærke en privatperson der ikke har begået økonomisk kriminalitet, ingen har slået ihjel, ikke har ført sig frem i Hollywood med sin partner – ja, faktisk har han intet “begået” ud over at smøre sig ind i selvbruner og klæde sig temmelig utraditionelt på i forhold til de danske røvsyge standarder. Og jeg har bare et eller andet med mærkværdige personligheder. Det er nok noget der stammer fra min barndom hvor jeg blev slæbt rundt til den ene mærkelige kunstner efter den anden af min far, og på den måde kom til at elske disse excentriske eksistenser og den verden der omgiver dem. Der findes ikke noget mere kedeligt end den ligegyldige mellemvej. Giv mig ekstremer! Jeg vidste ikke så meget om Sidney på det tidspunkt, men jeg vidste at jeg ville tage et billede af ham før alle andre! Og det kom jeg til…

Facebook er jo et fantastisk redskab når man skal i kontakt med folk man ellers ikke har nogen relation til, og inden længe havde jeg igennem netop facen fået fat på Sidney, og havde forklaret ham mine planer mht. at tage et billede af ham. Og Sidney var på! Lige med det samme. Ikke så meget pis. Og 2 – 3 uger efter vores første samtale, befandt jeg mig på natklubben NASA i København, der havde været søde nok til at lægge lokaler til shootet, og ventede sammen med min assistent, en make-up artist og 3 modeller på at Sidney skulle dukke op med sin date og et kamerahold fra Singleliv.

På præcist aftalt tidspunkt dukkede Sidney & Co. op, og inden længe havde han fået smidt noget King Diamond på anlægget, og efter en kort briefing gik vi igang med shootet. Ikke overraskende var han et naturtalent foran kameraet, og der skulle ikke mange skud til at få præcist de to billeder i kassen som jeg havde håbet på!

Efter min dag med Sidney bliver jeg nødt til at sige, at jeg bestemt ikke kan hoppe med på vognen af Sidney-hadere. Jeg kan sagtens se at man kan få for meget rock’n’roll, Cult Shakere og bruncreme, men på den anden side kan man jo bare lade være med at læse de artikler hvor Sidney Lee er nævnt, og skrue væk hvis han dukker op på skærmen. Værre er det vel heller ikke. Nu har jeg mødt ham et par gange, og han er faktisk en rigtig fin fyr, venlig, charmerende og samtidigt overraskende rolig i forhold til hvad man måske kunne forvente af en i hans position. Han er bare en gennemsnitlig gut med hvide læderstøvler, sorte gamacher og hang til heavyrock, der i en grad verden ikke troede muligt har formået at udnytte medierne til det yderste, og på fornemste vis har opnået at få mere spalteplads end selv Anni Fønsby gjorde i sin storhedstid, på at kunne absolut intet. Ta daa! Sådan skal det sgu gøres. 🙂 Sidney er moderne kunst – intet mindre!

Hvis du vil se mit shoot med Sidney Lee som det blev vist på Kanal 4 i Singleliv i september 2009, så kan du tjekke videon nedenfor. De to færdige billeder fra shootet kan du se på mit site www.michaelbang.com.

Som sædvanligt skal der lyde et stort tak fordi du gad at læse med! Håber at se dig på min blog snart igen. 🙂
Bookmark and Share

Del dette indlæg på Facebook

3 responses to “Sidney Lee – Mit shoot med Danmarks mest omdiskuterede personlighed!

  1. Hej Michael,

    Jeg synes at det er et utroligt dumt træk af dig, at give Sidney thumbs up. Ikke at jeg skal være endnu en hater, men for mig at se, er Sidney meget nem at gennemskue; ekstremt usikker, påtaget og simpelthen umoden på mest klassiske vis. Der er også debateret om det i flere psykologiske fora.

    Anywho, jeg synes du virker som en fed person og tilmed en dygtig én af slagsen – Tænk en ekstra gang over din omtale af Søren/Sidney.

    Læs evt. mere på bloggen jeg har angivet som min webside. Ciao bello 😉

    Kasper

    • Hej Kasper,

      Tak for din kommentar.

      Det jeg synes er interessant i denne debat er, at langt de fleste af de mest aktive modstandere af Sidney, de der råber højest, og de der “fastlægger en psykologisk profil” af Sidney (om de så er psykologer eller ej), aldrig har mødt manden.

      Om man kan li ham eller ej er ikke skide spændende. Det er jo bare et spørgsmål om smag. Men at han i den grad har kunnet få Danmark på tæerne finder jeg ret underholdende.

      Og ja, jeg har mødt Sidney, dannet mig min mening, og har ikke noget imod manden. Han er sin egen, og det kan jeg kun respektere.

      I øvrigt tak for dit kompliment! Håber at du, trods min holdning til Sidney, stadig vil besøge min blog i ny og næ. 🙂

      Bedste hilsner,

      //Michael

  2. Årh, jeg elsker det her indlæg.
    Jeg er så træt af det der “Sidney Lee er dårlig for Danmark” osv.
    Folk kender ham jo ikke, nej. De har ikke ret til at hakke ham ned på den måde, eller på sin vis har de jo, da vi har ytringsfrihed, men stadig.
    Jeg elsker virkelig Sidney Lee, jeg synes han er en utrolig sej fyr! 😀
    Han er noget helt for sig selv, og jeg ville virkelig gerne møde ham 😀 Hehe.

    Venlig Hilsen
    Sabrina

Skriv et svar

