Surpriseparty – Istedgade, Tatoo og Guldfasanen

Surpriseparties er åbenbart blevet ret så moderne! Jeg har i hvert fald været til hele tre af slagsen indenfor den sidste måned. Og umiddelbart er det jo helt fint, men på den anden side kan jeg også blive lidt bekymret for fremtiden. For hvad nu hvis det at “surprise” bliver for almindeligt? Så forventer man jo at blive “surpriset”, og bliver faktisk skuffet hvis ikke man bliver. Og selvom man bliver surpriset, så bliver man jo ikke surpriset sådan rigtigt, og… You get the point! Nå, aaaanywho… Det er slet ikke det min blog skal handle om denne gang.

Den skal i stedet handle om den sidste (indtil videre) surprisefest jeg var til. Søndag aften fik jeg besked på at møde op foran Tivolis hovedindgang dagen efter kl. 16.45 – altså i mandags. Min rigtig gode veninde Ditte Hapel havde fødselsdag, og hendes søster Camilla og veninde Jeanett Ørtoft havde arrangeret, at Dittes nærmeste venner ville dukke op og overraske hende med en hyggelig lille kom-sammen på Grøften i Tivoli. Bare lige en times tid – yeah right!

Det var dog, for mit vedkommende, yderst tæt på at gå grueligt galt, for kl. 16.55 fik jeg en sms fra Ditte: “Skal vi spise sammen i aften?”. DAMN!! Hvad fanden skulle jeg svare? Så jeg lavede den sikre, og svarede bare ikke, velvidende at Ditte ville tænke:”100% ASSHOLE! Og så på min fødselsdag!!”. Men håbede hun ville tilgive mig, når hun så os allesammen vente på hende.

20 min. senere sad der omkring 9 af Dittes nærmeste og ventede på at fødselsdagsbarnet dukkede op med sin søster, der skulle lokke hende med derned. Og præcist som ventet kom Ditte ned i Grøften og HURRAAAAA!! Tilgivet på et splitsekund. Hun blev overrasket den lille, og vi fik i en fart bestilt fadøl og rosévin til hele bordet. Det var min første tur på Grøften, og anede ikke hvad jeg skulle forvente, men blev faktisk positivt overrasket! Ikke underligt at meget af Københavns jetset jævnligt spiser netop der.

Gaverne kom på bordet. Jeg havde selv haft pænt travlt i løbet af dagen med at finde på hvad jeg skulle købe. Det skal jo gerne virke som om at man har brugt bare en lille smule kreativitet i forbindelse med gavekøbet, så  jeg ville ikke bare møde op med et gavekort til Cinemaxx. Så jeg fik printet et billede jeg tidligere har taget af Ditte hvor hun er klædt ud som nonne (HAHAHAHAHAHAHA!!!!), fik smidt det i en ramme, og fik da også lige købt en duft fra Matas. Home free!

Vi havde kun bordet en time, så da den første fadøl var drukket ud, var det allerede tid til at tage videre rundt i Tivoli. Men lige inden vi gik fra Grøften, fik Ditte sagt (tror det var en halv joke, halv ønsketænkning): “Jeg ville faktisk ha haft en tatovering i dag, men det er jo for sent nu.” Ved ikke hvorfor jeg store idiot ikke kunne holde min kæft, men i stedet for bare at sige “Ja, det var da ærgerligt…”, og så ellers bare lade den ligge der, så fik jeg og min fadøl sagt noget i retning af “Det er da ikke for sent! Istedgade har åbent hele natten. Lad os begge to få én!”. AF WHAT??????? Hvor FANDEN kom den lige fra??? Og Ditte var ikke sen til at gribe den chance. “Ok, lad os det. Jubii!” Eeeehh.. hehe. Ja lad os da det. Fuck! Bordet fangede… Jeg håbede dog stadig på at min lille fortalelse ville gå i glemmebogen efterhånden som aftenen skred frem. Det skulle desværre vise sig absolut ikke at være tilfældet…

Efter at Ditte var blevet sendt rundt i Tivolis nye attraktion “Vertigo” af Susan K, og vi havde fået et par fadøl mere mens vi så på at hun blev slynget rundt som en omgang vådt kinakål, og selskabet havde skræmt livet af køen til selvsamme forlystelse ved at råbe klassiske “jokes” som “Hov, der faldt sgu da lige en møtrik ud” og “Ditte, bare rolig. Der er kun 2 der er faldet ud i år. Det sker meget sjældent!”, gik turen tilbage til Grøften. Denne gang for at spise lidt aftensmad. En omgang stroganoff med ekstra kartoffelmos og sovs kan i øvrigt varmt anbefales! Og selvom jeg havde håbet på noget andet, så havde Ditte langt fra glemt vores lille “aftale” om en tatoo i Istedgade.

Og ikke nok med det! Nu ville Medina, der også var med til festlighederne, fandme også ha én! Jeg sank dybere og dybere ned i det hul jeg var med til at tage det første spadestik til, og der var efterhånden kun to muligheder tilbage. At stikke af, løbe så hurtigt jeg kunne, ikke se mig tilbage, og for evigt leve i skam. Eller at få lavet en tatoo sammen med Ditte og Medina. Sikken fest!!

Men en tatoo var trods alt at foretrække frem for skammens evige mærke, og derfor stod jeg efter middagen på Grøften foran Miks Tatoo i Istedgade, og var på vej ind for at få min første tatovering. Hmmm… Festen havde nu taget jeg drejning jeg ikke helt havde forudset komme, da jeg 5 timer tidligere var taget hjemmefra. Vi skulle vente en halv time på at få en tid, så vi gik ind på Spunk Bar der ligger lige ved siden af for at dulme nerverne. Baren er ikke ligefrem en femstjernet beværtning, men betjeningen var til gengæld helt i top! Jeg kan desværre ikke huske hvad vores søde bartenderinde hed, men hun sørgede godt for os. Vi fik endda 30 sekunder uden musik, hvor vi kunne synge en fødselsdagsang for Ditte, og Ditte fik også en lille gave i form af en “Spunk Buket”. En Spunk Buket er to sugerør og to styk pynt sat sammen med en elastik. Fremragende indslag!! 🙂

De 30 minutter vi skulle vente gik overraskende stærkt! Det føltes som sekunder inden jeg igen stod hos Miks Tatoo, og fik taget en endelig beslutning om hvad jeg skulle have tatoveret. I mellemtiden havde Susan K ringet og spurgt hvor vi var, og da jeg fik fremstammet at vi var ca. 20 min. fra alle tre at have en tatovering svarede hun prompte med “Vent på mig! Jeg vil også ha én!” Som sagt, så gjort. Og 18 min efter stod Susan i kælderen ved Miks Tatoo, og havde bestemt sig for en tatovering.

Rækkefølgen blev at først skulle Ditte til, så mig, så Medina og til sidst Susan K. Jeg havde ingen idé om hvor lang tid sådan noget ville tage, så jeg blev småoverrasket da vi efter knap en time alle fire var blevet tatoveret! Præcist hvad jeg selv fik tatoveret fortæller jeg ikke her. Men jeg kan da afsløre, at hvis jeg har en t-shirt på, så bliver den mere end svær at skjule. Så hold øje med min højre arm i løbet af sommeren… 🙂

Og nu, kære læser, tror du måske at festlighederne stoppede. Men næh nej – det var jo trods alt mandag! Efter vi havde fået vores tatoos smuttede vi igen på Spunk Bar, for at fejre vores skamfering for livet. Og mens vi sad der og drak os en acceptabel hvilepuls tilbage, dukkede ingen ringere end Anders “Anden” Matthesen op. Han var blevet inviteret til tidligere på aftenen, men kunne først komme nu. Og han havde en gave med. Jo jo. En marcipanroulade. Hvordan kan man slå det?? Da vi havde drukket et par fadøl mere, kom Anders på den fortrinlige idé, at vi skulle på “Psykopaten”. Så ind i 3 taxaer og af sted mod Alléenberg. Der var lukket… Men Anders var fuld af “gode” idéer til andre steder vi kunne fortsætte festen. Så efter et par instrukser igennem mobilen på tværs af taxaerne, endte vi på Guldfasanen på Frederiksberg. Et verdensklasse etablissement! Intet manglende! Der var både mini tombola, jukebox, 10 shots til 100 kr. og meget andet godt! Vi fik stedets bedste bord, og terningerne kom på bordet. Vi spillede “snyd” om omgange, og uden af sige for meget så bliver Susan K nok aldrig landsholdsspiller på SNYD-holdet. Men det gælder jo også bare om at være med… NOOOT! 😉

Kl. 3.30 fik vi besked på at det var sidste omgang. Vi var heller ikke så mange tilbage. Folk havde efterhånden givet op og var taget hjem i høkassen, så da Guldfasanen skænkede den sidste fadøl og vi havde smidt den sidste 20’er i jukeboxen, var det blevet tid til at tage hjem… Og efter endnu en tur på Istedgade for at æde os mætte i shawarma med humus og chili, endte Ditte og undertegnede i min lejlighed hvor vi næsten uden dårlig samvittighed fik vækket min sovende roomie, og lokket hende til at se film med os i stuen, indtil vi faldt i søvn.

Det havde været en fantastisk dag! Og en dag jeg af meget gode grunde aldrig glemmer. Jeg havde været på Grøften, drukket verdens dyreste fadøl, smagt min første bøf stroganoff, set min veninde blive udsat for adskellige G i Vertigo, fået en tatovering sammen med Ditte, Medina og Susan K i Istedgade og spillet snyd med Anden på Guldfasanen. Det bliver ikke meget bedre på en mandag! Og skulle jeg gøre det om, så havde jeg ikke ændret på noget som helst. Heller ikke min tatoo. Så kære læser, husk en gang i mellem at give slip, gør ting du er bange for, ta’ springet med tatoo hvis det er det du vil – bare husk at lev livet! Du har kun ét cpr-nummer, til gengæld bestemmer du helt selv hvordan du vil forvalte det ligeså længe du har det. Udnyt det dog! 🙂

Del dette indlæg på Facebook

One response to “Surpriseparty – Istedgade, Tatoo og Guldfasanen

  1. Hahahahaha… Alt for grineren… Hvad skal i på mandag??? Så ringer i bare:-)… Godt skrevet og skide sjovt… Glæder mig til at se højre arm:-) Hilsen Martin

Skriv et svar

