Jean Von Baden – Kbh’s ukronede promotionkonge

Jean Von Baden @ Café À Porta

For nogle uger siden fik jeg en idé til en billedserie, som jeg forhåbentligt vil have færdiggjort omkring sommer (måske før!). Den første jeg straks tænkte på i den sammenhæng var Jean Von Baden. Københavns ukronede promotionkonge og samtidigt en af de mest benyttede DJ’s i Københavns trendy jetset miljø.

Jeg har kendt Jean i omkring 3 år, og han er nok den mest energiske og feststemte person jeg nogensinde har mødt! Han ville være den perfekte at portrættere som den første i rækken…!

Jeg besluttede mig for at smide ham en mail, og pitche min idé for ham. Han var straks på, og bad mig ringe til ham ugen efter. Det gjorde jeg – og jer der kender mig ved, at jeg hader at tale i telefon, så det var noget af en opgave at skulle ringe en jeg ikke kender specielt godt op, og ovenikøbet skulle fortælle begejstret om et nyt projekt jeg ville have ham med i. Men da jeg fik Jean i røret, forsvandt min nervøsitet. Jean har en formidabel evne til at få folk til at føle sig helt specielle, og han er afvæbnende på en måde jeg aldrig har oplevet før! Så lynhurtigt var det som at snakke med en gammel ven, man bare ikke havde set i et stykke tid.

Vi fik aftalt at jeg skulle følge ham i et par weekender med mit Nikon, og den første dato blev skrevet i kalenderen. Det blev til lørdag d. 4. april, på Café A Porta. Stedet hvor de smukke, unge og succesfulde bruger deres guldkort på dyr Champagne og whiskey i stride strømme, til lyden af en dunkende bas fra de nyeste toner, leveret af de mest eftertragtede DJ’s København kan tilbyde – deriblandt naturligvis Jean Von Baden.

Del dette indlæg på Facebook

Skriv et svar

